Producent
: Kamov
Państwo : Rosja
Typ : śmigłowiec transportowy
Konstrukcja : kompozytowo-duralowa (60% kompozytów), półskorupowa, wirnik czterołopatowy
Załoga : 2
Data oblotu : 24-12-1998
Data wprowadzenia : ?
Użytkownicy : Rosja
Państwo : Rosja
Typ : śmigłowiec transportowy
Konstrukcja : kompozytowo-duralowa (60% kompozytów), półskorupowa, wirnik czterołopatowy
Załoga : 2
Data oblotu : 24-12-1998
Data wprowadzenia : ?
Użytkownicy : Rosja
Dane techniczne
Napęd | 2 × Rybinsk RD-600 V | |
Moc | [KM/kW] | 2 x 1282 / 2 x 956 |
Średnica wirnika | [m ] | 13,50 |
Długość kadłuba | [m ] | 15,60 |
Wysokość | [m ] | 4,80 |
Masa własna | [kg] | ? |
Masa użyteczna | [kg] | ? |
Masa całkowita | [kg] | 6 750 |
Prędkość maksymalna | [km/h] | 300 |
Prędkość przelotowa | [km/h] | 270 |
Wznoszenie | [m/s] | 10,4 |
Pułap | [m] | 5 100 |
Zasięg maksymalny | [km] | 770 |
Na
początku lat
80-tych XX wieku w Związku Radzieckim pojawiła się potrzeba zastąpienia
starzejących się śmigłowców Mi-4. W 1983 roku w biurze konstrukcyjnym
Kamova rozpoczęto prace nad nowym śmigłowcem, który mógłby spełnić te
oczekiwania. W 1987 roku w siłach zbrojnych ZSRR zakończono
eksploatację Mi-4. Obowiązki wycofanych śmigłowców musiały przejąć
znacznie większe Mi-8. Transport ładunków od 1000-2500 kg stał się
nieopłacalny i nieekonomiczny. Upadek ZSRR oraz trudna sytuacja
gospodarcza w Rosji na początku lat 90-tych XX wieku doprowadziły, do
redukcji wydatków na zbrojenia. To spowodowało, że Kamow nad tym
projektem pracował niezwykle długo aż do 1998 roku w którym dokonano
pierwszego oblotu maszyny.Wyprodukowano kilka egzemplarzy dla
Rosyjskich Sił Powietrznych.
Wersje:
Ka-60-
podstawowa wielozadaniowa; Ka-60U-
do treningu i
szkolenia; Ka-60K
- przeznaczona
do transportu; Ka-60R
- rozpoznawcza.
Ładowność: 14 żołnierzy
Ładowność: 14 żołnierzy